Hogyan történik a támogatás igénylése?
Támogatás a 2021. január elseje utáni időpontban megkötött vállalkozási szerződés alapján megkezdett, a lakáson végzett összes felújítási munka befejezését és a számlák kifizetését követően igényelhető.
Otthonfelújítási kölcsön igénybevétele esetén a kérelem 2021. március 1-jétől nyújtható be.
Hol igényelhető?
A támogatás iránti kérelem a Kincstár által rendszeresített formanyomtatványon nyújtható be. A kérelem benyújtásának 3 lehetséges módja van.
– A Kincstár által üzemeltetett elektronikus felületén, az igénylők egyikének azonosítását követően
– Postai úton
– Személyesen a kormányablaknál
A lakásfelújítási támogatás elbírálása
A Kincstár a kérelmeket a beérkezés időpontját követően – figyelembe véve a beérkezés sorrendjét – 30 napon belül bírálja el. Hiánypótlásra egyszeri lehetőség áll rendelkezésre. A hiánypótlásra meghatározott időtartam, ami legfeljebb 30 nap, nem számít bele az elbírálási határidőbe. Ha a Kincstár megállapítja, hogy az igénylő jogosult támogatásra, akkor támogatói okiratot állít ki. A támogatói okirat kiállítását követő 5 napon belül kerül folyósításra az összeg, az igénylő belföldi fizetési számlájára.
A támogatáshoz szükséges dokumentumok letölthetők itt:
Vállalkozási szerződés minta (pdf)
Vállalkozási szerződés minta (docx)
Otthonfelújítási támogatás számlaösszesítő (pdf)
Otthonfelújítási támogatás számlaösszesítő (xlsx)
518-as kérelem 1.sz nyilatkozat (docx)
518-as kérelem 2.sz nyilatkozat (docx)
518-as kérelem 3.sz nyilatkozat (docx)
518-as kérelem 4.sz nyilatkozat (docx)